Bezig met laden...

RETOUR- EN GARANTIEBELEID

Wij zijn toegewijd aan 100% klanttevredenheid en leveren kwalitatief hoogwaardige producten aan onze klanten bij GLAMIRA. Indien u, om welke reden dan ook, ontevreden bent met uw aankoop, dan kunt u binnen 60 dagen na het ontvangst van uw bestelling, uw ingegraveerde of niet-gegraveerde item in originele staat retourneren, mits uw item voldoet aan de retourvoorwaarden.

Het retourneren van gegraveerde artikelen is alleen mogelijk voor producten die vanaf 21 augustus 2020 besteld zijn. Voor meer informatie kijkt u bij ons Retourbeleid in het menu onderaan.

Lees deze pagina zorgvuldig door voordat u het item(s) gaat retourneren.

GARANTIE

GLAMIRA sieraden worden zorgvuldig en met kwalitatieve materialen geproduceerd. Daarom staan wij, met vol vertrouwen, met een royale retour- en garantiebeleid achter onze producten.

Alle GLAMIRA producten worden voorzien van een gratis levenslange verkopersgarantie. Bij eventuele productiefout, zal GLAMIRA uw item kosteloos repareren, zolang uw artikel voldoet aan de voorwaarden voor de levenslange verkopersgarantie.

Alle reparatieverzoeken worden gecontroleerd door ons Kwaliteitscontroleteam voordat het verzoek wordt verwerkt. Indien ons Kwaliteitscontroleteam vaststelt dat de schade niet door een fabricagefout is veroorzaakt, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Gratis levenslange verkopersgarantie is alleen van toepassing op producten die zijn aangekocht vanaf 1 juni 2017. Voor producten die vóór deze datum zijn gekocht, blijft de garantie van 2 jaar voortbestaan vanaf het moment van leveringsdatum.

Algemene voorwaarden voor de levenslange Verkopersgarantie en Reparatie

1. De garantie komt alleen in aanmerking voor de productieafwijking/productiefout en dekt niet deformaties en schades die veroorzaakt zijn door ongeval, misbruik, nalatigheid, onbevoegde service en/of schade.

2. De garantie is nietig, in geval het item op één of andere manier aangepast is met inbegrip van gravure, maat wijziging, of reparatie door een derde, bijvoorbeeld door een andere juwelier of persoon buiten GLAMIRA.

3. Als een onderdeel van het sieraad uitvalt (met inbegrip van maar niet beperkt tot bijvoorbeeld, stenen, kettingen clips enz.), moet het geheel samen met alle onderdelen worden geretourneerd alvorens de reparatie. GLAMIRA neemt geen enkele verantwoording voor de ontbrekende onderdelen of stenen.

4. Levenslange verkopersgarantie is niet overdraagbaar aan derden.

De levenslange verkopersgarantie is niet van toepassing op:

  • Verkleuring als gevolg van blootstelling aan chemische stoffen, make-up, zwembaden, sauna's of stoombaden.
  • Krassen, deuken en afbreken gevolg van normaal gebruik of misbruik.
  • Gebogen, versleten of stuk gegaan klauwen/kroon die het mogelijk maken van een steen uitval of steenverlies als gevolg van verwaarlozing of andere schade
  • Verloren of gestolen steen/stenen
  • Items die zijn blootgesteld aan verkeerd gebruik of slijtage buiten het normale, dagelijkse gebruik.

Let op! Houd er rekening mee dat de volgende onderwerpen de eigenschappen van het item zijn en niet als defect kunnen worden beschouwd:

  • Lichte oneffenheden en variaties in vakmanschap
  • Natuurlijke eigenschappen van het metaal of edelstenen (zoals de kleur, inwendige invoegingen etc.)

RETOURNEREN

U kunt uw item retourneren naar GLAMIRA voor restitutie, wijziging van ringmaat, gravure of reparatieverzoek. Het enige wat u zou moeten doen voor retourneren is het indienen van een retourformulier en de afgedrukte kopie opnemen in uw retourpakket.

Voor een snel en makkelijk retourproces, zorg ervoor dat u het juiste type retour-optie selecteert en alle vereiste velden op het formulier invult. Uw retour verzoek zal niet in behandeling worden genomen indien de gevraagde informatie ontbreekt.

Na het indienen van het retour formulier zult u een bevestigingsbericht inclusief het retouradres en een kopie van het formulier dat u heeft ingevuld ontvangen. Het bevestigingsbericht zal naar uw e-mailadres worden verzonden. Gelieve dit formulier afdrukken en toevoegen in uw retourpakket. Houd er rekening mee dat uw retouraanvraag wordt verwerkt op basis van de informatie die u online indient. Eventuele handgeschreven notities op het afgedrukte exemplaar op het retourformulier worden niet in aanmerking genomen.

Verpak uw item(s) veilig voor verzending. Wij adviseren u aan om uw item(s) verzekerd en/of aangetekend te retourneren. GLAMIRA neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor verlies of beschadiging van uw retour tijdens vervoer.

De kosten van retourzending worden niet door GLAMIRA gedekt en blijft de verantwoordelijkheid van de klant.

Retourzendingen dienen te worden verstuurd naar:

GLAMIRA GmbH
NECKARSULMER STR 59
HEILBRONN, BW, DE, 74076

Na ontvangst van uw retour zal uw retourverzoek verwerkt worden en naar de juiste afdeling gestuurd worden. Deze afhandeling van verwerking kan 2-4 werkdagen in beslag nemen. De levertijd van de reparatie is maximaal 25 werkdagen. Houd er rekening mee dat alle retourzendingen een inspectie ondergaan door onze Quality Assurance team. Voordat een retourverzoek verwerkt wordt, kunnen eventuele mogelijke extra kosten ontstaan, afhankelijk van uw retour-optie. Zodra het item is gecontroleerd en het blijkt dat er kosten van toepassing zijn, dan zult u van de kosten op de hoogte gesteld worden voordat de reparatieverzoek verwerkt zal worden.

Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met onze klantenservice per e-mail via service@glamira.nl of telefonisch via +31 800 2800363. Zij zullen u graag te woord staan.

Lees alstublieft de onderstaande informatie zorgvuldig door voordat u het item gaat retourneren voor restitutie, gravure, ringmaat wijziging of reparatie.

REFUND/RESTITUTIE AANKOOPBEDRAG

Uw restitutie moet voldoen aan alle onderstaande voorwaarden om in aanmerking te kunnen komen voor een volledige terugbetaling van uw koopsom:

  • Het product mag geen gebruikssporen hebben (bijv. krassen of enige andere vorm van beschadiging waaruit blijkt dat het product gedragen is)
  • De originele verzegeling van het product is intact en niet verwijderd (Alle niet-gegraveerde en gegraveerde producten worden verzonden met een hangertje met een retourcode. Controleer of dit niet is verwijderd). Vul bij het invullen van het retourformulier de retourcode in die op de hang-tag staat.
  • Producten dienen compleet te worden geretourneerd (d.w.z. inclusief originele geschenkdoos, eventuele echtheidscertificaten, etc.)
  • In het geval van ring(en), dient de maat hiervan ongewijzigd te zijn/ het product dient voorheen niet aangepast en/of gewijzigd te zijn.
  • Het product dient geen diamanten te bevatten die zijn afgenomen in het kader van GIA-certificering.
  • Het product dient geretourneerd te worden naar GLAMIRA binnen 60 dagen na de ontvangst van uw bestelling.

De terugbetaling zal worden verricht op dezelfde wijze als de oorspronkelijke betaalmethode, exclusief de verzendkosten. Houd er rekening mee dat dit 10 werkdagen in beslag kan nemen totdat het bedrag verwerkt en overgemaakt is op uw rekeningnummer.

Artikelen die met een tegoed zijn gekocht, kunnen alleen voor tegoed worden geretourneerd. Winkelkrediet kan niet worden omgezet in contant geld, overgedragen aan iemand anders en/ of worden gebruikt voor service-kosten zoals verzendkosten of kosten voor de ringmaat aanpassing.

Let op dat voor bestellingen die met cryptocurrency worden betaald, de betaling onomkeerbaar is en niet onderhevig aan terugbetaling, aangezien deze betalingen eenrichtingsverkeer zijn.

WIJZIGEN VAN DE RINGMAAT

Glamira biedt u de mogelijkheid om uw ring die wel of geen gravure bevat, eenmalig gratis te verkleinen/vergroten binnen de 60 dagen na uw ontvangst van het item(s). Aangepaste of nieuw ontworpen producten (speciale bestellingen die zijn ontworpen en / of geproduceerd volgens klantspecificaties) komen niet in aanmerking voor gratis aanpassing van de ringmaat.

Houd er rekening mee dat ringmaten alleen kunnen worden gewijzigd binnen het formaat assortiment dat op de GLAMIRA-website wordt aangeboden. Aangepaste Design ringen (speciale bestellingen die zijn ontworpen en / of geproduceerd volgens de persoonlijke vereisten van de klant) komen niet in aanmerking voor gratis ringmaat aanpassing.

Het proces van ringmaat aanpassing is alleen van toepassing om de ringgrootte te wijzigen. Breedte of dikte van een ring kan niet worden gewijzigd.

Om het item(s) te retourneren voor het te laten wijzigen van de ringmaat, dient u een retour formulier in te vullen. Na het invullen van het retour formulier, kunt u gemakkelijk de instructies volgen die staan vermeld onder 'RETOUREN'. Indien u het product(en) voor de ringmaat wijziging retourneert, dient u het zonder accessoires, zoals geschenkdoos, echtheidscertificaten etc., terug te sturen. Let op! Indien u de accessoires mee verstuurd, zal deze na de ringmaat wijziging niet meer teruggestuurd worden.

Indien het product een behandeling ondergaat voor een aanpassing van de ringmaat door een derde persoon en/of bedrijf buiten GLAMIRA, dan zal de levenslange verkopersgarantie van het product komen te vervallen.

Het formaat wijzigen duurt ongeveer 25 werkdagen, afhankelijk van het product en een verkleinde ring komt niet in aanmerking voor restitutie.

REPARATIE

Om uw product te retourneren voor reparatie, dient u een retour formulier in te vullen. Na het invullen van het retour formulier, kunt u gemakkelijk de instructies volgen die staan vermeld onder 'RETOUREN'. Indien u het product(en) voor reparatie retourneert, dient u het zonder accessoires, zoals geschenkdoos, echtheidscertificaten etc., terug te sturen. Let op! Indien u de accessoires mee verstuurd, zal deze na de reparatie niet meer teruggestuurd worden.

Houd er rekening mee dat het reparatieproces ongeveer 25 werkdagen duurt, afhankelijk van het product.

RETOUR FORMULIER

Klik hier om uw retouraanvraag in te dienen.