Gratis Verzending

  60 dagen bedenktijd

 
   

RETOUR- EN GARANTIEBELEID

Bijgewerkt per 01 juni 2017

Wij streven naar 100% klanttevredenheid en leveren kwalitatief hoogwaardige producten aan onze klanten bij GLAMIRA. Indien u om welke reden niet tevreden bent met uw aankoop, kunt u de bestelling binnen een periode van 60 dagen na uw ontvangst in originele staat naar ons retourneren, mits uw retour voldoet aan de retourvoorwaarden.

Lees deze pagina zorgvuldig door voordat u uw product(en) retour doet.

GARANTIE

GLAMIRA sieraden worden zorgvuldig en met kwalitatieve materialen geproduceerd. Daarom staan wij met een royale retour- en garantiebeleid achter onze producten met vol vertrouwen.

Alle GLAMIRA producten worden voorzien van een gratis levenslange verkopersgarantie. Bij eventuele productiefout, zal GLAMIRA uw item(s) kosteloos repareren, zolang uw artikel voldoet aan de voorwaarden van de levenslange verkopersgarantie.

Alle reparatieverzoeken worden voordat de aanvraag wordt verwerkt voorzien van een controle/inspectie door ons team Quality Assurance. Mocht ons team Quality Assurance vaststellen dat de schade niet is veroorzaakt door een productiefout, dan zullen wij u hierover informeren. Wij zullen met u in overleg gaan en zullen wij u laten weten of eventuele reparatiediensten van GLAMIRA beschikbaar zijn tegen kosten of anderszins.

Gratis levenslange verkopersgarantie is alleen geldig voor producten die zijn aangekocht vanaf 1 juni 2017. Voor producten die aangeschaft zijn vóór 1 juni 2017, blijft de garantie van 2 jaar voortbestaan vanaf de aankoopdatum.

Algemene voorwaarden voor de Levenslange Verkopersgarantie en Reparatie

1. De garantie komt alleen in aanmerking voor de productieafwijking/productiefout en dekt niet deformaties en schades die veroorzaakt zijn door ongeval, misbruik, nalatigheid, onbevoegde service en/of slijtage.

2. De garantie is nietig, in geval waarbij het item op één of andere manier aangepast is met inbegrip van gravure, maat wijziging, of reparatie door een derde, bijvoorbeeld door een andere juwelier of persoon buiten GLAMIRA.

3. Als een onderdeel van het sieraad uitvalt (bijvoorbeeld, stenen, parels, clips enz.), moet het geheel samen met alle onderdelen worden geretourneerd alvorens de reparatie. GLAMIRA neemt geen enkele verantwoording voor de ontbrekende onderdelen of stenen.

4. Levenslange verkopersgarantie is niet overdraagbaar aan derden.

De levenslange verkopersgarantie is niet van toepassing op:

  • Verkleuring als gevolg van blootstelling aan chemische stoffen, make-up, zwembaden, sauna's of stoombaden.
  • Krassen, deuken en afbreken gevolg van normaal gebruik of misbruik.
  • Gebogen, versleten of stuk gegaan klauwen/kroon die het mogelijk maken van een steen uitval of steenverlies als gevolg van verwaarlozing of andere schade
  • Verloren of gestolen steen/stenen/parel(s)
  • Items die zijn blootgesteld aan verkeerd gebruik of slijtage buiten de normale, dagelijkse gebruik.

Let op! Houd er rekening mee dat de volgende onderwerpen de eigenschappen van het item zijn en niet als defect kunnen worden beschouwd:

  • Lichte oneffenheden en variaties in vakmanschap
  • Natuurlijke eigenschappen van het metaal of edelstenen (zoals de kleur, inwendige invoegingen etc.)

RETOURNEREN

U kunt uw item retourneren naar GLAMIRA voor restitutie aankoopbedrag, wijziging van ringmaat, gravure of reparatieverzoek. Het enige wat u moet doen voor retourneren is het indienen van een retour formulier en de afgedrukte kopie ervan op te nemen in uw retourpakket.

Voor een snel en makkelijk retourproces; zorg ervoor dat u het juiste type retour-optie selecteert en alle vereiste velden op het formulier invult. Uw retour verzoek zal niet in behandeling worden genomen indien de gevraagde informatie ontbreekt.

Na het indienen van het retour formulier zult u bevestigingsbericht inclusief het retouradres en een kopie van het formulier dat u heeft ingevuld ontvangen. Het bevestigingsbericht zal naar uw e-mailadres worden verzonden. Gelieve dit formulier af te drukken en bij te voegen in uw retourpakket.

Verpak uw item(s) veilig voor verzending. Wij adviseren u aan om uw item(s) verzekerd en/of aangetekend te retourneren. GLAMIRA neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor verlies of beschadiging van uw retour tijdens vervoer.

De retourkosten van de retourzending worden niet door GLAMIRA gedekt en blijft de verantwoordelijkheid van de klant.

Retourzendingen dienen te worden verstuurd naar:

GLAMIRA
c/o Ring-Paare.de GmbH
Schaeuffelenstr. 49-51
74076 Heilbronn
Germany

Na ontvangst van uw retour zal uw retourverzoek verwerkt worden en de verwerking kan tot 2 tot 4 werkdagen in beslag kunnen nemen. Houd er rekening mee dat alle retourzendingen worden ondergaan van een inspectie door ons team Quality Assurance. Er kunnen eventuele mogelijke extra kosten ontstaan, afhankelijk van uw retour-optie. Zodra het item is gecontroleerd en blijkt dat er kosten van toepassing zijn, dan zult u van de kosten op de hoogte gesteld worden voordat de reparatieverzoek in behandeling wordt genomen.

Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met ons team klantenservice per e-mail via service@glamira.nl of telefonisch via +31 85 208 4400 Zij zullen u graag te woord staan.

Lees alstublieft de onderstaande informatie zorgvuldig door voordat u het item retour doet voor restitutie aankoopbedrag, gravure, ringmaat wijziging en/of reparatie.

REFUND/RESTITUTIE AANKOOPBEDRAG

Uw restitutie moet voldoen aan alle onderstaande voorwaarden om in aanmerking te kunnen komen voor een volledige terugbetaling van uw aankoopbedrag:

  • Product geen sporen van gebruik te hebben (bijv. krassen of enige andere vorm van beschadiging waaruit blijkt dat het product gedragen is)
  • Producten niet gegraveerd te zijn met een persoonlijke gravering (producten met/zonder gravering van het Glamira merklogo zijn uiteraard geen probleem)
  • Het origineel zegel ( een zwart touwtje wat om de ring hangt) moet intact zijn Alle niet-gegraveerde producten worden verzonden met een zwarte touwtje die aan de product is gekoppeld. Zorg ervoor dat u zeker van bent dat dit niet is verwijderd.
  • Producten compleet te worden geretourneerd (d.w.z. inclusief originele geschenkdoos, eventuele echtheidscertificaten, etc.)
  • In het geval van ring(en), dient de maat hiervan ongewijzigd te zijn/ het product dient voorheen niet aangepast en/of gewijzigd te zijn.
  • Het product dient niet een bijzonder/uniek order te zijn zoals ontworpen en/of geproduceerd naar de wens van de klant.
  • Het product dient geen diamanten te bevatten die zijn afgenomen in het kader van GIA-certificering.
  • Het product is binnen 60 dagen na de ontvangstdata geretourneerd naar GLAMIRA.

De terugbetaling zal worden verricht op dezelfde wijze als de oorspronkelijke betaalmethode, exclusief de verzendkosten. Houd er rekening mee dat dit 10 werkdagen in beslag kan nemen totdat het bedrag verwerkt en overgemaakt is op uw rekeningnummer.

GRAVURE

Heeft u het artikel reeds ontvangen en wilt u het bij nader inzien toch nog laten graveren? Dit is mogelijk bij ons. Voor deze service brengen wij 4 € per letter of symbool in rekening.

Om het item voor gravure te retourneren, dient u een retour formulier in te vullen. Na het invullen van het retour formulier, kunt u gemakkelijk de instructies volgen die staan ​​vermeld onder 'RETOUREN'.

Indien u het item(s) retourneert voor gravure, dient u het zonder accessoires terug te sturen zoals geschenkdoos, echtheidscertificaten etc. Let op! Indien u inclusief de accessoires verstuurd, zal deze na de gravure niet meer teruggestuurd worden.

Ingegraveerde item(s) vallen onder de levenslange verkopersgarantie, maar ingegraveerde item(s) komen niet in aanmerking voor restitutie aankoopbedrag. Indien het product een gravure- behandeling ondergaat door een derde persoon en/of bedrijf (juwelier, sieraden reparatiewerkplaats) buiten GLAMIRA dan zal de levenslange verkopersgarantie van het product komen te vervallen.

Houd er rekening mee dat gravure proces maximum 25 werkdagen in beslag kan nemen.

WIJZIGEN VAN DE RINGMAAT

Glamira biedt u de mogelijkheid om uw ring die wel of geen gravure bevat, eenmalig gratis te verkleinen/vergroten binnen de 60 dagen na uw ontvangst van het item(s).

Houd er rekening mee dat de ringen alleen kunnen worden aangepast naar de ringmaten welk binnen het aangeboden assortiment beschikbaar zijn.

Om het item(s) te retourneren voor de ringmaat te laten wijzigen, dient u een retour formulier in te vullen. Na het invullen van het retour formulier, kunt u gemakkelijk de instructies volgen die staan ​​vermeld onder 'RETOUREN'

Indien u het item(s) retourneert voor de wijziging van de ringmaat, dient u het zonder accessoires terug te sturen zoals geschenkdoos, echtheidscertificaten etc. Let op! Indien u inclusief de accessoires verstuurd, zal deze na de ringmaat wijziging niet meer teruggestuurd worden.

Indien het product een een ringmaat wijziging als behandeling ondergaat wordt door een derde persoon en/of bedrijf (juwelier, sieraden reparatiewerkplaats) buiten GLAMIRA dan zal de levenslange verkopersgarantie van het product komen te vervallen.

Denk eraan dat het opnieuw op maat laten maken van uw ring maximum 25 werkdagen in beslag kan nemen, en indien de ringmaat is gewijzigd, kan uw item niet meer retour voor restitutie aankoopbedrag.

REPARATIE

Om het item(s) te retourneren voor de reparatie, dient u een retour formulier in te vullen. Na het invullen van het retour formulier, kunt u gemakkelijk de instructies volgen die staan ​​vermeld onder 'RETOUREN'

Indien u het item(s) retourneert voor de reparatie, dient u het zonder accessoires terug te sturen zoals geschenkdoos, echtheidscertificaten etc. Let op! Indien u inclusief de accessoires verstuurd, zal deze na de behandeling van uw reparatieverzoek niet meer teruggestuurd worden.

Houd er rekening mee dat het proces voor de reparatie maximum 25 werkdagen in beslag kan nemen.